VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

1. Úvodné ustanovenia
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (VOP)
Upravujú práva a povinnosti medzi predávajúcim a kupujúcim pri predaji potravinových produktov, potravinového tovaru, nepotravinového tovaru a služieb prostredníctvom internetového obchodu na webovej stránke www.vecierkashop.sk. Predmetom VOP je stanovenie pravidiel pre uskutočnenie obchodných transakcií a podmienok predaja tovaru a služieb. Účelom VOP je zabezpečiť jasnosť, transparentnosť a ochranu práv oboch strán v rámci obchodného vzťahu, minimalizovať právne riziká a zabezpečiť správne plnenie záväzkov zo strany predávajúceho a kupujúceho.
1.2. Predávajúci
Obchodné meno: Vlasta Pivarčeková
Sídlo: Turecká ulica 204/16, 962 62, Sása, Banskobystrický kraj, Slovensko
Adresa kamenej predajne : Večierka, ulica Slobody 948/164, 962 61, Dobrá Niva, Banskobystrický kraj, Slovensko
Registrácia : č.Žo-2005/01598/2/TOK č.Živnosť.reg. 670-13387
IČO : 41651979
DIČ : 1074528785
IČDPH : SK1074528785
Kontaktné údaje mail/ tel.číslo : info@vecierkashop.sk / 0903 409 367 a 0904 482 776

2. Definícia základných pojmov
2.1. Predávajúci – Prevádzkovateľ internetového obchodu, ktorý predáva potravinové produkty, potravinový tovar, nepotravinový tovar a služby.
2.2. Kupujúci – Fyzická alebo právnická osoba, ktorá si prostredníctvom e-shopu objednáva a kupuje potravinové produkty, potravinový tovar, nepotravinový tovar a služby pre osobnú potrebu alebo na podnikateľské účely. Kupujúci má práva a povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy a príslušných právnych predpisov.
2.3. E-shop – Elektronický systém predaja pre potravinové produkty, potravinový tovar, nepotravinový tovar a služby. Prevádzkovaný predávajúcim na webovej stránke www.vecierkashop.sk, ktorý umožňuje kupujúcim uskutočniť nákup prostredníctvom internetu vrátane výberu tovaru, objednávky, platby a doručenia.
2.4. Tovar – ponúkaný v e-shope sa rozdeľuje na potravinové produkty, potravinový tovar, nepotravinový tovar a služby poskytované predávajúcim.
A-Potravinové produkty
Zahŕňajú najmä cukrárske výrobky, ako sú koláče, zákusky, rezy, torty, štrúdle a iné pekárenské produkty, mrazené pečivo a chleby na dopekanie v teplovzdušnej rúre, ktoré podliehajú špecifickým podmienkam skladovania, distribúcie a spotreby.
B-Potravinový tovar
Všetok tovar dostupný na predaj v obchode, ktorý je určený na distribúciu a kúpu pre zákazníka. Napríklad celý sortiment potravín dostupný v predajni alebo e-shope, ako je čerstvé pečivo, mliečne výrobky, mrazené potraviny, nápoje, trvanlivé potraviny (ako konzervy, cestoviny, ryža) a ďalšie iné produkty z e-shopu, ktoré si zákazníci môžu zakúpiť.
C-Nepotravinový tovar
Nepotravinový tovar zahŕňa všetky výrobky, ktoré nie sú určené na ľudskú konzumáciu, alebo slúžia na rôzne iné účely. Patria sem napríklad kuchynské potreby, krmivo pre psa a mačku, obalové materiály, čistiace prostriedky a iné z ponuky e-shopu.
D-Služba vlastný rozvoz
Kupujúci v procese vytvorenia objednávky prostredníctvom e-shopu je automaticky zaradení podľa zadaného príslušného smerovacieho čísla adresy do typu dopravy – “Náš rozvoz” inak povedané – rozvoz v danom okruhu na mape . Mapka je zverejnená na stránke v kategórií ” Doprava a platba “. Ponúkaná služba je “zadarmo” v danom okruhu pri vytvorení objednávky nad 30 eur vrátane s dph. Mimo vyznačeného územia sa Náš rozvoz neposkytuje momentálne.
Platí pre A definíciu , kde sa potravinový produkt rozváža vlastným rozvozom pri dodržaní hygienických noriem a dodržanie teploty prepravy ku zákazníkom.
Platí pre B definíciu , kde sa potravinový tovar rozváža vlastným rozvozom pri dodržaní hygienických noriem a dodržanie teploty prepravy ku zákazníkom.
Platí pre C definíciu , kde sa nepotravinový tovar rozváža vlastným rozvozom, kuriérskou spoločnosťou.
2.5. Objednávka
Elektronický úkon kupujúceho, ktorým prostredníctvom e-shopu záväzne potvrdzuje svoj záujem o kúpu pre potravinové produkty, potravinový tovar, nepotravinový tovar a služby , čím vzniká návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy.
2.6. Kúpna zmluva
Zmluvný záväzný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý vzniká potvrdením objednávky zo strany predávajúceho. Kúpna zmluva upravuje podmienky predaja, dodania, platby, reklamácie a ďalšie práva a povinnosti oboch strán.

3. Objednávanie tovaru a uzavretie zmluvy prípadné odstúpenie od zmluvy
3.1. Kupujúci
Uskutoční návrh objednávky prostredníctvom e-shopu vyplnením objednávkového formulára v e-shope, v ktorom uvedie požadované údaje o tovare,kontaktných údajov, spôsobe platby a doručenia. Kupujúci záväzne potvrdí po zhrnutí návrhu objednávky tlačidlom odoslať objednávku.
3.2. Kúpna zmluva
Vzniká potvrdením objednávky predávajúcim prostredníctvom e-shopu odoslaním potvrdzujúceho mailu, poslaný kupujúcemu do emailovej schránky , ktorá bola zadaná v objednávke. Následné predávajúci bude kupujúceho informovať o priebehu objednávky.
3.3. Predávajúci
Môže objednávku odmietnuť v prípade vypredania tovaru, technickej chyby, zadania nesprávnej adresy alebo telefónneho čísla do objednávky .
3.4 Zákazník
Môže odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa dodania tovaru. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy je Kupujúci povinný informovať Predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od zmluvy jednoznačným vyhlásením a zaslaným na e-mailovú adresu info@vecierkashop.sk pre prevádzku Večierka Dobrá Niva a na korešpondenčnú adresu: Večierka, Ulica Slobody 948/164, 962 61, Dobrá Niva. Na tento účel Kupujúci môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je umiestnený pod textom zvýraznení tlačidlom na stiahnutie . Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak Kupujúci zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy predtým, ako uplynie lehota na odstúpenie. Po doručení odstúpenia od zmluvy, t.j. po vyplnení vzorového formulára a odoslaní tovaru na hore uvedenú adresu, bude Kupujúcemu vrátená kúpna cena tovaru. Odstúpenie od zmluvy zakladá povinnosť Zákazníka v 14 dňovej lehote vrátiť tovar v rovnakom stave ako pri kúpe (nepoškodený, nerozbalený a úplný). Tovar, ktorý je výrobcom chránený proti otvoreniu, nesmie byť vrátený po odstránení ochranného balenia alebo ochranného označenia, v opačnom prípade vznikne Predávajúcemu nárok na náhradu škody alebo nárok na vydanie bezdôvodného obohatenia.
Keďže po odstúpení od zmluvy nie je možné odstúpiť od služby dopravy (vykonanej pri dodaní tovaru), ktorá bola Zákazníkovi poskytnutá, znáša náklady za službu Zákazník . Peniaze (kúpna cena alebo jej časť) budú Zákazníkovi vrátené bez zbytočného odkladu na bankový účet Zákazníka, cez ktorý bol realizovaný platobný príkaz za Tovar, a to najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy bolo Predávajúcemu doručené oznámenie o odstúpení od zmluvy.
Zákazník dostane cenu vráteného tovaru späť po riadnom splnení všetkých podmienok odstúpenia od zmluvy. Pri výpočte sumy, ktorá sa má vrátiť, sa použije suma uvedená v doklade o kúpe. Predávajúci je povinný prevziať Tovar späť a vrátiť Zákazníkovi cenu zaplatenú za Tovar.
3.5. Základná lehota na odstúpenie od zmluvy.
Zákazník má právo odstúpiť od zmluvy a vrátiť tovar nadobudnutý prostredníctvom ONLINE nákupu Služby aj bez uvedenia dôvodu najneskôr do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Právo odstúpiť od zmluvy sa nevzťahuje na:
- Nepotravinový tovar uzavretý v ochrannom obale, ktorý nie je možné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov (napríklad toaletný papier, ušné tyčinky, dámske vložky a pod.).
- Potravinový tovar v ochrannom obale, ktorého obal bol po dodaní porušený (napríklad otvorený balík chrumiek, chipsy, otvorené balenia sladených a nesladených vôd, nápojov a pod.).
- Potravinový produkt, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze (napríklad mliečne výrobky, mäsové výrobky, koláče, torty, pečivo, chlieb, ovocie, zelenina, čerstvé šťavy, mäso a ryby a pod.).

4. Cena a platobné podmienky
4.1. Ceny uvedené v e-shope
Sú konečné, vrátane DPH platnej na území Slovenskej republiky. Zľavy, ako aj ceny v akciovej ponuke alebo letáku, sú konečné ceny s DPH, bez možnosti ďalších dodatočných zliav poskytnutých predávajúcim na tovar v rámci vymedzeného časového intervalu (napríklad akcia na týždeň, mesiac alebo do vypredania zásob). V zhrnutí objednávky sú uvedené ceny za zálohovanie fliaš a plechoviek ako celková cena za počet zakúpených obalov v danej objednávke. Obalové materiály sú zobrazené rovnako ako produkty jednotlivo s príslušnou cenou za 1 ks vrátane DPH (napr. tašky, krabičky a iné).
4.2. Spôsob platby:
Pri doručení vlastnou dopravou:
- v hotovosti,
- online u predávajúceho prostredníctvom platobnej brány na webovej stránke e-shopu,
- bankovým prevodom na účet predávajúceho.
Pri doručení kuriérom:
- v hotovosti (na dobierku),
- online u predávajúceho prostredníctvom platobnej brány na webovej stránke e-shopu,
- bankovým prevodom na účet predávajúceho,
- platobnou kartou prostredníctvom prenosného terminálu u kuriéra,
Doklad o kúpe bude vystavený pri expedícii zásielky a zaslaný na e-mailovú adresu, ktorú Kupujúci uviedol pri zadávaní objednávky v e-shope.

5. Reklamácie a záruka
5.1. Dĺžka záruky
- Na nový tovar sa poskytuje záručná doba minimálne 24 mesiacov, pokiaľ zákon nestanovuje dlhšiu lehotu alebo ak sa Predávajúci so kupujúcim nedohodnú inak.
- Pri tovare podliehajúcom rýchlej skaze je Zákazník povinný uplatniť reklamáciu najneskôr nasledujúci deň po kúpe, inak mu právo na reklamáciu zaniká.
5.2. Uplatnenie reklamácie
- Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu bez zbytočného odkladu po zistení vady tovaru, najneskôr však do uplynutia záručnej doby. Ak tak neurobí, jeho právo na reklamáciu zaniká.
- Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, ak:
- vadu spôsobil sám kupujúci, napríklad nesprávnym skladovaním,
- bol kupujúci o vade informovaný ešte pred prevzatím tovaru alebo na ňu bol výslovne upozornený a z tohto dôvodu mu bola poskytnutá zľava z kúpnej ceny,
- vady vznikli v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia spôsobeného nesprávnym alebo nadmerným používaním,
- boli porušené ochranné plomby na tovare,
- vady boli spôsobené zásahom neoprávnenej osoby do tovaru alebo jeho súčastí,
- sa tovar reklamuje po uplynutí záručnej doby alebo po skončení lehoty, počas ktorej si mal zachovať svoje špecifické vlastnosti (napr. dátum spotreby alebo doba minimálnej trvanlivosti).
5.3. Postup pri reklamácii
- Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu u Predávajúceho doručením písomného oznámenia na jeho poštovú adresu, zaslaním e-mailu s reklamačným formulárom je dostupný v sekcii Všeobecné obchodné podmienky – Reklamácie a záruka pod textom a v detaile každej objednávky.
- Na správnu identifikáciu reklamovaného tovaru je kupujúci povinný v reklamačnom formulári uviesť číslo objednávky, v ktorej bol daný tovar zakúpený ako aj ostatné dôležité informácie, ktoré sa nachádzajú v danom formulári. Po odoslaní formulára Predávajúci kontaktuje kupujúceho s informáciami o ďalšom postupe. Kupujúci musí v písomnom aj elektronickom oznámení presne špecifikovať druh a rozsah vád tovaru.
- Predávajúci má zo zákona ochrannú lehotu 30 dní na vybavenie reklamácie odo dňa jej podania.
Zahájenie reklamačného konania
- Pri tovare, ktorý je možné doručiť Predávajúcemu, reklamácia začína dňom splnenia oboch podmienok:
- doručenie písomného oznámenia o reklamácii Predávajúcemu,
- doručenie reklamovaného tovaru Predávajúcemu.
- Pri tovare, ktorý nie je možné objektívne doručiť Predávajúcemu (napr. pevne zabudované zariadenia), reklamácia začína dňom splnenia oboch podmienok:
- doručenie písomného oznámenia o reklamácii Predávajúcemu,
- vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru treťou osobou určenou Predávajúcim, ktorá Kupujúcemu vydá písomné potvrdenie o obhliadke.
5.4. Práva kupujúceho (oprava, výmena, vrátenie peňazí)
- Ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť, kupujúci má právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. Predávajúci je povinný vadu odstrániť bez zbytočného odkladu.
- Namiesto opravy vady môže kupujúci požadovať výmenu tovaru alebo vrátenie kúpnej ceny.
5.5. Lehota na vybavenie reklamácie (30 dní)
- Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu ihneď, v odôvodnených prípadoch najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia.
- O vybavení reklamácie vystaví Predávajúci Zákazníkovi potvrdenie, ktoré mu zašle na e-mailovú adresu uvedenú pri reklamácii.

6. Ochrana osobných údajov (GDPR)
6.1. Spracovanie osobných údajov
- Predávajúci spracúva osobné údaje Zákazníka v súlade s platnými právnymi predpismi, najmä s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (GDPR).
- Osobné údaje sú spracovávané za účelom vybavenia objednávky, plnenia zmluvy, doručenia tovaru, fakturácie,
- Osobné údaje sú spracovávané zákonným a transparentným spôsobom, pričom sa zabezpečuje ich dôvernosť a bezpečnosť.
- Predávajúci spracúva iba nevyhnutné údaje, ako sú meno, priezvisko, adresa, e-mail, telefónne číslo, prípadne platobné údaje.
6.2. Účel spracovania osobných údajov
Osobné údaje Zákazníka sú spracovávané na nasledovné účely:
- Plnenie zmluvy – spracovanie objednávky, fakturácia, doručenie tovaru.
- Komunikácia so Zákazníkom – riešenie otázok, reklamácií a poskytovanie zákazníckej podpory.
- Marketingové účely – zasielanie newsletterov a personalizovaných ponúk (len na základe súhlasu Zákazníka).
- Zákonné povinnosti – uchovávanie účtovných dokladov, poskytovanie údajov štátnym orgánom v zákonom stanovených prípadoch.
- Zlepšovanie služieb – analýza nákupného správania na optimalizáciu ponuky a zlepšenie užívateľskej skúsenosti.
6.3. Rozsah spracovávaných údajov
Predávajúci spracúva len tie údaje, ktoré sú nevyhnutné na daný účel spracovania, najmä:
- Identifikačné údaje – meno, priezvisko, názov spoločnosti (pri podnikateľoch).
- Kontaktné údaje – adresa, e-mail, telefónne číslo.
- Platobné údaje – informácie o spôsobe platby, číslo účtu (pri bankovom prevode).
- Údaje o nákupoch – história objednávok, reklamácie, správanie na webovej stránke.
6.4. Právny základ spracovania osobných údajov
Osobné údaje sú spracovávané na základe:
- Plnenia zmluvy – údaje potrebné na spracovanie objednávky a jej doručenie.
- Plnenia zákonných povinností – napr. uchovávanie daňových dokladov.
- Oprávneného záujmu Predávajúceho – marketingová komunikácia so zákazníkmi, ktorí si už zakúpili tovar.
- Súhlasu Zákazníka – v prípadoch, kde je to vyžadované (napr. zasielanie reklamných e-mailov).
6.5. Doba uchovávania osobných údajov
- Osobné údaje sa uchovávajú len na nevyhnutnú dobu v závislosti od účelu ich spracovania.
- Fakturačné údaje – sa uchovávajú po dobu 10 rokov v súlade s daňovými predpismi.
- Údaje potrebné na vybavenie reklamácií – po dobu záručnej lehoty + 1 rok.
- Marketingové údaje – do odvolania súhlasu Zákazníkom.
- Po uplynutí doby uchovávania sú osobné údaje bezpečne vymazané alebo anonymizované.
6.6. Ochrana a bezpečnosť osobných údajov
- Predávajúci prijíma technické a organizačné opatrenia na ochranu osobných údajov pred neoprávneným prístupom, stratou, zneužitím alebo poškodením.
- Používané opatrenia zahŕňajú šifrovanie údajov, zabezpečené servery, obmedzený prístup k údajom a pravidelné bezpečnostné audity.
6.7. Práva Zákazníka v súvislosti s ochranou osobných údajov
Zákazník má v súlade s GDPR nasledujúce práva:
- Právo na prístup k údajom – môže požiadať o informácie, aké osobné údaje sú o ňom spracovávané.
- Právo na opravu – ak sú údaje nepresné alebo neaktuálne.
- Právo na vymazanie (právo byť zabudnutý) – ak už nie sú údaje potrebné na účely, na ktoré boli spracované.
- Právo na obmedzenie spracovania – ak si Zákazník želá dočasne obmedziť spracovanie údajov.
- Právo na prenosnosť údajov – na požiadanie môžu byť osobné údaje prenesené inému správcovi.
- Právo namietať proti spracovaniu – napríklad v prípade priameho marketingu.
- Právo podať sťažnosť – na Úrad na ochranu osobných údajov v prípade porušenia práv.
6.8. Poskytovanie osobných údajov tretím stranám
Osobné údaje môžu byť poskytnuté:
- Dopravcom a kuriérskym spoločnostiam – na doručenie objednávky.
- Platobným bránam – na zabezpečenie platby (banky, poskytovatelia online platieb).
- Štátnym orgánom – v prípade zákonnej povinnosti (napr. daňový úrad).
- Externým poskytovateľom IT služieb – ak je to nevyhnutné na prevádzku e-shopu.
- Všetky tretie strany sú zmluvne viazané dodržiavať GDPR a chránia osobné údaje Zákazníkov.
6.9. Používanie cookies a online sledovanie
- Webová stránka používa cookies na zlepšenie užívateľskej skúsenosti a analýzu správania návštevníkov.
- Cookies môžu byť použité na personalizáciu reklám a remarketing.
- Zákazník môže v nastaveniach prehliadača cookies zakázať alebo upraviť ich používanie.
6.10. Kontakt pre otázky týkajúce sa ochrany osobných údajov
V prípade otázok, žiadostí alebo uplatnenia práv v súvislosti s ochranou osobných údajov môže Zákazník kontaktovať Predávajúceho na:
- Poštová adresa
- Telefonická podpora

7. Alternatívne riešenie sporov
7.1. Definícia alternatívneho riešenia sporov
Alternatívne riešenie sporov (ARS) predstavuje metódu riešenia sporov medzi spotrebiteľom a predávajúcim mimo súdneho konania. Cieľom ARS je rýchlo, efektívne a spravidla lacnejšie vyriešiť spor s pomocou nezávislej tretej strany, bez nutnosti sa obracať na súdy.
7.2. Právo spotrebiteľa na alternatívne riešenie sporov
V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný s vyhovením jeho reklamácie alebo ak dôjde k sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, môže spotrebiteľ požiadať o alternatívne riešenie sporu. Tento proces je dobrovoľný a vyžaduje súhlas oboch strán.
7.3. Postup pri alternatívnom riešení sporov
- 1. Kontaktovanie predávajúceho: Spotrebiteľ by mal najprv kontaktovať predávajúceho a pokúsiť sa vyriešiť problém priamo cez zákaznícku podporu alebo reklamačný proces.
- 2. Požiadanie o alternatívne riešenie sporu: Ak sa spor nevyrieši v rámci bežného reklamačného konania, spotrebiteľ má právo obrátiť sa na subjekt riešiaci spory (napríklad nezávislú mediáciu, rozhodcovský súd alebo organizáciu pre alternatívne riešenie sporov).
- 3. Výber vhodnej metódy: Spotrebiteľ môže zvoliť metódu riešenia sporu, ktorá je najvhodnejšia pre daný prípad (mediácia, rozhodcovský súd, ombudsman, atď.).
7.4. Subjekty alternatívneho riešenia sporov
V Slovenskej republike existujú rôzne organizácie a inštitúcie, ktoré poskytujú služby v oblasti alternatívneho riešenia sporov, napríklad:
- Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) – poskytuje službu mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov.
- Mediátori a rozhodcovské súdy – sú nezávislé inštitúcie, ktoré ponúkajú riešenie sporov mimo súdnych postupov.
- Centrum pre alternatívne riešenie sporov – ďalšia organizácia, ktorá pomáha spotrebiteľom a predávajúcim pri riešení sporu.
Spotrebiteľ si môže vybrať akýkoľvek zo schválených orgánov podľa povahy sporu.
7.5. Súdne riešenie sporu ako posledná možnosť
Ak alternatívne riešenie sporu nevedie k uspokojivému výsledku, spotrebiteľ môže pristúpiť k súdnemu konaniu ako poslednej možnosti. Pred podaním žaloby je však vždy odporúčané vyskúšať alternatívne riešenie, pretože je rýchlejšie a lacnejšie.
7.6. Platforma na riešenie online sporov (ODR platforma)
Európska únia poskytuje Platformu na riešenie online sporov (ODR platforma), ktorá umožňuje spotrebiteľom a predávajúcim riešiť spory týkajúce sa online nákupov a služieb prostredníctvom mimosúdneho konania. Tento nástroj je dostupný na internetovej stránke: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
7.7. Výhody alternatívneho riešenia sporov
- Rýchlosť: ARS je spravidla oveľa rýchlejšie ako súdne konanie, ktoré môže trvať mesiace alebo aj roky.
- Nižšie náklady: ARS je väčšinou lacnejšie, pretože sa znižujú náklady na právnikov a súdne poplatky.
- Nezávislosť: Tretie strany (mediátori, rozhodcovia) sú nezávislé a nestranné, čo zabezpečuje férový proces.
- Flexibilita: ARS poskytuje flexibilnejší a prispôsobený prístup k riešeniu sporu.
7.8. Právny rámec alternatívneho riešenia sporov
Alternatívne riešenie sporov sa riadi zákonmi a nariadeniami krajiny, v ktorej bol spor podaný, a podlieha právam EÚ v oblasti ochrany spotrebiteľov a spravodlivosti. Spotrebiteľ musí byť vždy informovaný o svojich právach a možnostiach riešenia sporu ešte pred začatím procesu ARS.
7.9. Záver
Alternatívne riešenie sporov je užitočný nástroj, ktorý umožňuje efektívne a spravodlivé riešenie problémov medzi spotrebiteľmi a predávajúcimi. Vždy je dobré sa najprv obrátiť na ARS pred tým, ako sa uchýlime k súdnemu konaniu, a to najmä kvôli nižším nákladom a rýchlosti procesu.